Przecięta dętka i zerwany łańcuch na trasie

Jeśli często wybierasz się na wycieczki rowerowe, pewnie nieraz zdarzyło Ci się, że rower spłatał Ci figla, a Ty nie wiedziałeś jak usunąć usterkę. A może spotkałeś na trasie kogoś kto potrzebował pomocy w naprawie? Przebita dętka to najczęstsza usterka występująca na trasie, dlatego wybierając się na dłuższą wycieczkę, warto mieć zawsze w plecaku łatki i klej lub zapasową dętkę oraz pompkę.

Jeśli zmieniasz dętkę, najpierw rozepnij hamulec. Przewróć rower do góry nogami i zdejmij koło.

Jeśli jest to koło tylne, wcześniej zdejmij łańcuch z zębatek. Kolejnym krokiem jest spuszczenie powietrza z dętki i sprawdzenie czy to, co przecięło dętkę, nie znajduje się w kole.

Następnie zdejmujesz dętkę i zakładasz nową, pompujesz powietrze, aby po chwili je całkowicie spuścić. Kolejny raz pompujesz i możesz być pewien, że powietrze równomiernie się rozeszło.

Zerwanie łańcucha także często się zdarza, więc jadąc na wycieczkę warto mieć ze sobą skuwacz, który umożliwi złączenie przerwanych ogniw. Nie poleca się łączenia łańcucha przy pomocy drucika, ponieważ może to uszkodzić napęd.

Przed dłuższą trasą warto skontrolować stan techniczny roweru oraz zapoznać się z instrukcjami podstawowych napraw.

Post Author: Gryzer